Trotsålder?

Börjar nästan tro att Bosse försöker testa mig.. Red ut idag och hade verkligen sett fram emot en låååång galopp, men så blev det verkligen inte.

Fick först rida efter vägen, eftersom det är för mycket snö i skogen, gick rätt bra på vägen dit, men när jag väl kom till vägen jag hade tänkt galoppera på så var den såklart inte skottad, så fick vända tillbaka igen. 
På vägen tillbaka precis när vi hade passerat den större vägen flygar han dock iväg i sken - vet inte varför, men hade noll kontroll och det var bara tur att jag fick stopp på honom efter ett tag, för jag har ingen aning om vad som hände, när jag kollade bakåt fanns det ingenting där och ingen bil hade heller passerat.. 

Kom tillslut dock till vägen som leder tillbaka i stallet och galopperade en bit hemåt och han var väldigt pigg och stark, sedan vände jag och skulle ta andra galoppen en bit tillbaka. När jag då ska ge han galoppskänkel så pallnitar han och stegrar och försöker vända hemåt. Rider en bit till och försöker igen och han gör samma sak, pallnit och stregring. Fattar verkligen inte vad han höll på med, fick tillslut fram han i galopp och han var seg som en tusan, så fick smacka på lite och då blev det lite mer fart, men han var verkligen ovillig, så fort jag vände hem dock så blev det en himla fart... jädra häst alltså, börjar tro att han försöker testa mig? Haha
Imorgon lär det bli ytterligare en ridtur längs den spännande vägen, men då blire det lite dressyrande.
image description
image description
Har faktiskt 2 videobloggar från dom här senaste dagarna, ska ladda upp dom när jag har en sladd till datorn.

Kommentarer
Postat av: Bea

Han kanske hörde/såg/kände vittring från älg? Då brukar dom ju kunna bete sig lite knäppt:)

2012-01-18 @ 15:43:41
URL: http://beatriceanderss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0