Spänd häst

Så var man tillbaka i Vännäs igen då, Maria är sjuk och jag har ingenting för mig, så det passade utmärkt, dock hade Bosse då stått i 3dagar, så det fick bli en livrem idag (graman), jag har ingenting emot hjälptyglar så länge det är kunniga personer som vet hur man använder dom. 

Hur som helst, var han vääääldigt spänd idag, och flög iväg när en bil körde förbi (ja ni förstår ju) och eftersom det inte finns så många ställen att rida på så blev det längs vägen. Försökte arbeta han med att ställa och böja, flytta lite för skänkeln och gör övergångar för att han skulle lyssna på mig och stundtals så var det bra.
Dock dummade han sig åter igen när jag skulle fatta galopp efter jag vänt bort från stallet. Då pallnitar han och stegrar, så idag blev jag faktiskt arg och röt lite åt honom, och då förstod han att det var allvar.

Annars var han duktig och börjar bli riktigt duktig på att göra rena byten nu, lite studdsig blir han dock ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0