Sånt som får en att sura

Sitter nu på bussen på väg ut till Vännäs, önskar jag hade kommit på vilket fint väder det var tidigare och inte 12.20 när tåget gick 12.37, för då hade jag hunnit med en ridtur när det var som finast väder. Det hinner jag inte nu...

Hur som helst så åkte jag ner tidigare till stan för att hinna med Nordea då jag skulle hämta ut pengar som jag fått för jag deltagit i expriment på skolan (låter häftigt, eller hur?!), men iaf hade jag väldigt bråttom eftersom jag skulle hinna med bussen, kom dit 13.27 och behövde gå 13.40 för att hinna.
När jag kommer dit så har dom tre kassor och alla är upptagna, jag tar en lapp och får 222 och det är 220 som hjälps för tillfället, "kanon" tänker jag och sätter mig.
Nästa person på tur får också hjälp, men när det då är min tur så stänger dom såklart en av kassorna, så där sitter jag och tittar på medans i en av kassorna står en gammal tant och drar sin livshistoria för personalen, i den andra står personalen och förklarar minsta lilla rörelse hon gör och i den tredje som precis har stängt går tanten runt och räknar lite pengar, plockar lite i kuvert, så såklart hann jag inte med banken för att tråktanten blev tvungen att stänga sin kassa..
Trots detta fick jag springa över halva stan för att hinna med bussen.
FML säger jag bara...

Så alltså bussen är ju mycket roligare med en tjej son sitter och tar kort på sig själv med sin systemkamera...

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0