Lycka

Ni kan ju gissa lyckan - 4 veckor sen sist jag satt på Bosses rygg!
Hade sån tur att kunna ta han till ridhuset och fick en liten lektion av Maria också.

Jag började med att värma upp själv, så skrittade i ca 20min och jobbade man att försöka forma honom för skänkeln, gick sedan över till trav och jobbade först stora serpentinbågar där jag fortsatte med arbetet att hålla honom låg och rund, han var lite stretig i vänster varvet och ville mer springa på.

Sedan kom Maria och då jobbade vi öppna och förvänd sluta, vilket var jobbigt men väldigt roligt.
Därefter arbetade vi lite med galoppen med att jobba utan stöd från väggarna och kunna komma in på samma spår om och om igen.

Därefter var det lite avbrott och halter från trav som gällde så han skulle var kvick och självbärig och då blev han jättefin! Sjukt jobbigt var det att sitta på honom när han rör sig så mycket, men kul att det gick så bra trots att jag varken tränat för någon sen november och inte ridit honom sedan Vännäs luciashow.

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0