Jag ska då inte bli telefonförsäljare!

Dagen började med att jag var ut till Bosse och red ut en sväng, eftersom han igår hade fått jobba mycket i ganska hög form så var min tanke att jogga lite lätt i lång och låg form i alla gångarter.

Han var otroligt fin och mjuk men även otroligt avspänd vilket han inte har varit ute på sistone då han har varit så förbaskat pigg.

Glad blir man i alla fall av att ligga och rulla på i rund fin galopp ute i vinterlandet och höra hästens frustningar av förnöjsamhet.

 

Passade även på att plocka ned allt julpynt i stallet som tyvärr inte har legat på prioriteringslistan,.

Julen var ju slut för länge sen och nu är det bara att hoppas på att själva vintern försvinner snabbt som attan också.

 

Åkte sedan hem och åt lunch innan jag åkte iväg på jobbet. Väl på jobbet kom beslutet att vi tyvärr måste stänga all ridskoleverksamhet nu framöver pga kvarkan.

Känns otroligt trist men det är för hästarnas bästa i det här läget. Nu är det bara att hoppas på att alla blir frisk så snabbt som möjligt. Fick sitta och ringa runt till alla elever och kom då på att jag aldrig skulle klara av att vara telefonförsäljare då mitt huvud snurrade efter endast de första 40samtalen.

 

Så istället för att ha lektioner ikväll red jag Carisma (sto f.94 härstamning Utinni- Fresia- Maraton) som är under igångsättning då hon har varit skadad under en längre tid. En lite äldre dam som inte har några som helst tankar på att vara dressyrhäst och vad det skulle innebära. Hon har helt enkelt bara en form och tycker att allt annat är idioti.

 

Fina Carisma.

Jag red även Campeia (sto f.06 härstamning Camaro M, Cassiopeia B - Cardento - Robin Z). En jättesöt liten dam som behöver lite utbildning emellanåt då hon fortfarande är rätt ung. Hon är supertrevlig att rida men var idag lite stel från början innan hon kom loss ordentligt. Hon ger en väldigt trevlig rikänsla även fast hon är lite svag och inte orkar bära sig själv i alla lägen. 

 

Campeia och min kollega Jenny på treårstestet i Vännäs.

Då jag hade lite tid över passade jag på att longera Chealsea (sto f.04 härstamning Okänd - Decano)

som emellanåt kan var lite stel och behöver lite hjälp med att släppa lös och jobba i lite lägre form. Hon var rätt spänd och busig från början men efter att fått bränna av sig värsta energin så var hon riktigt fin hon med.

 

Sist men inte minst en bild på Chealsea

Kvällsfodrade alla hästar sedan och nu sitter jag här hemma i soffan och dricker lite te innan jag nu ska gå och lägga mig då jag har morgonpasset på Hippo imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0