Idag har vi hoppat!

Idag har varit en lite hektiskt dag då jag började med stallet på Hippo, efter stalltjänsten så var det fullt upp med att försöka kunna informera våra ridelever om kvarkan.

Blev lite sen från jobbet så jag blev lite sen till vår tvätt tid men han i alla fall tvätta några maskiner innan jag susade iväg till Bosse.

 

Idag drog jag med honom till Vännäs ridhus för att vara med att hoppa lite. Tyvärr så var inte turen på min sida då mattan i transporten hade frusit så det tog mig ca 20min bara att få igen luckan. När jag väl tog mig iväg så var det rätt halt så jag fastnade i en korsning i en liten backe. Efter lite trixande så kom vi lös men fick stressa för att hinna i tid.

 

Då Bosse inte har hoppat sen innan jul så red vi lite travbommar och hoppade en linje med små hinder. Målet var att hitta en lugn rytm som jag kunde behålla hela vägen fram till hindret men ändå ha tryck i galoppen. Från början var han superpigg och var bara så otroligt glad över att hoppa och drog mot hindrerna. Jobbade med att göra halter och sedan volter när vi red linjen för att få honom lydig och få honom att vänta. På slutet blev det riktigt bra när han väl blev lite trött och började slappna av.

 

Han fick sova kvar på ridskolan då jag har planer på att hoppa lite små hinder imorgon också. Bosse brukar tycka det är så trist att hoppa små hinder men då han inte har hoppat på så länge så har han väll insett att det är bättre än ingenting alls.


Känns som otroligt länge sedan jag hoppade Bosse på riktigt men vänta ni bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0