Helgens ridpass

Igår red jag ut på Bosse en sväng bort till Veterinärstationen, då jag var sjuk under hela veckan så var det skönt att äntligen sitta på hästryggen igen även om jag fortfarande kände mig lite svag. 


Då Malin sagt att han varit lite jobbig tidigare under veckan så därför testade jag honom lite extra men han skötte sig jättebra tills jag kom fram till en postlåda vars lock blåste upp precis när jag red förbi. Självklart flög han i luften och hoppade iväg som en stor hoppade kanin.


Han fick dock veta att det inte var acceptabelt och jag red förbi postlådan minst 20ggr, han måste nog funderat vad jag höll på med.
Han skötte sig super resten av turen och var otroligt trevlig!


Idag så fick jag låna Saras (stallägaren där Bosse står) transport och drog in honom till Vännäs ridhus för att träna. Red dressyr med övergångar tempoväxlingar och testade på lite programdelar ur MVC:2. Från början var han lite stel och blev lite hängande i handen men efter ett antal noggranna övergångar så släppte det och han gick superfint.


Det är så roligt att rida när man bara behöver tänka och sitta och le!


Leende upp till öronen ska det vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0