Dagens och gårdagens ridpass

Igår kom Jenny ut och hälsade på mig och Bosse. Rolig historia om hur vi träffades, eftersom vi båda två missade bussen till Vännäs en gång tidigare i höst, det var svinkallt, men hon kände några som bodde i ett kollektiv precis brevid NUS så vi gick dit och värmde oss medans jag fixade skjuts med Johan till Vännäs och på den vägen är det.
Vi träffades i helgen som var och det blev bestämt att hon skulle följa med ut till Bosse och rida lite, då hennes syster själv har hästar.
Vi hjälptes åt och fixa allting sedan gick jag medans hon red en sväng efter vägen och sedan blev det lite dressyr på parkeringen. Det gick kanon och Bosse skötte sig så himla bra!


Idag var det tänkt att jag skulle dra Bosse till ridskolan som sagt, men det sket sig, så istället red jag först ut en sväng med Sara och sedan red vi på planen vid grannstallet.

Han var jättefin när vi red efter vägen, men blev lite jobbigare när vi kom till planen, då han bara hängde sig i bettet i skritten utan att jobba bakifrån.
Dock blev han bättre efter att jag hade travat och framför allt galopperat, men underlaget var inte sådär jättebra, så det blev mycket övergångar även idag, och ordentlig samling på den kortsidan där det gick och galoppera, så det var ändå ett nyttigt pass :)

Imorgonbitti blir det en barbackatur, kanske med kandaret, vi får se!

Bosse och söta Nero på Cape -10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0