Byte av gren?

Var väldigt seg igår, så därför kommer uppdatering idag istället!

Det snöade väldigt mycket igår som jag tror ingen missade, och eftersom Bosse inte har några snösulor (hovlagare glömde sätta dit dom sist, hur klantigt?) så blev min plan med ridningen inte som jag hade tänkt. 
Jag ville rida dressyr på en ridplan som finns lite längre bort, men trodde att det skulle bli efter vägen, dock halkade han när jag bara skrittade efter vägen, så till ridplanen blev det där det var lite mer snö fick han bättre fäste.

Dock är det en väldigt liten plan, så jobbade mest i bara skritt och det blev ett väldigt harvande runt fyrkanten, men ville inte riskera att han skulle gå omkull.

Jobbade ordentliga hörnpasseringar och fick verkligen ta igen ställningen på honom, så han var smått ofokuserad och lite stark i början. Sedan travade jag lite, men insåg att det inte gick att trava på en kortsidan, så det blev en väldans massa avbrott. Tränade då öppna, så jag red in i öppna i skritt och sedan kom jag fram i trav, och sedan avbrott till skritt igen på ena långsidan, och på den andra kunde han faktiskt trava utan problem.

Sedan fick jag in lite galopp på varje långsida också så det blev ännu mer övergångar, men det tyckte han bara var kul.

Otroligt bra gick han faktiskt med tanke på förutsättningarna! Hade bra framåt bjudning, fin i formen och lätt i handen. Jag var så himla inspirerad, så vem vet - kanske blir det dressyr jag satsar på framöver! ;)

Outfit:

Träns - Jacson
Sadel - Santa Cruz Arthur
Schabrak - Granngården
Benlindor - Okänt
Paddar - Showmaster
Boots - Horze
Ländtäcke - Thermo Master

Blöt men nöjd häst efter passet :)

Förresten, hur söt är han inte med sina bettskivor?

Kommentarer
Postat av: lisa

fin blogg, och häst! :)

2012-01-20 @ 11:52:12
URL: http://ettanc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0