Känner inte av kylan

Blev ett tidigt pass på jobbet idag så vid 12 var jag klar och åkte till granngården för att köpa lite foder.

Åkte hem duschade, käkade och bytte kläder och åkte sedan ut till Bosse, kände mig verkligen ridsugen men på vägen ut så förändrades min åsikt för när jag kom fram stod det -27grader på bilens termometer.

Då det tydligen ska bli ännu kallare till helgen och jag och Johan åker ned till Ö-vik lördag till söndag tänkte jag att det var lika bra att Bosse skulle få röra på sig idag så kunde han vila en dag eller hela helgen beroende på hur kallt det verkligen blir.

 

Började i alla fall mocka och då kom Gabriella som är fodervärd till en Herman som står i samma stall. Då vi ändå var två så peppade vi varandra till att rida ut tillsammans men bara det att jag skulle gå och hämta Bosse i hagen så höll jag på frysa näsan av mig och jag funderade på om det verkligen skulle gå.

 

Då mina långkalsonger har gått sönder och jag glömt mina täckbyxor nere i Ö-vik så blev det att bylsa på sig täcken runt benen. Red barbacka med ett antal täcken på så att varken jag eller Bosse skulle frysa och vi red endast en kort tur.

Måste dock säga att jag inte frös alls, dock var det lite jobbigt då man fick så mycket frost på ögonfransarna att man knappt såg något.

Det är såna här dagar som man önskar att det fanns ett uppvärmt ridhus precis bredvid stallet.

 

Trots kylan så var min häst så förbaskat fin! Det var bara att korta tyglarna och han var så mjuk och fin. Han hade bra bjudning men lyssnade ändå så himla bra och det var bara att rida in bakbenen och han var uppe och fin i formen och bar sig själv.

Jag satt bara och log för mig själv och jag hoppas verkligen nu att vi kan behålla den här formen och jobba vidare med den.


Så här kännes min häst som för dagen i alla fall.
 Som Kyra brukar säga-Föreställ dig att du sitter på en GP häst.
Så det gjorde jag idag!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0