Svar på kommentar

Fick en fråga från Åsa:

  • Vilken ridskola jobbar du på?

Jag jobbar alltså på Umeå Ryttarförening. Anläggningen kan också vara känd som Hippologum för många.

En fantastisk fin anläggning med ca 900medlemmar och med ca 600ridande i veckan, fina hästar och trevlig och välutbildad personal. Förutom ridskoleverksamhet så har de även utbildning för de som går hästskötarlinjen på Forslunda gymnasiet.

Fick faktiskt frågan från en elev idag som undrade om jag verkligen jobbade med hästar hela dagarna.
-Ja för enligt mig har jag värdens bästa jobb som får jobba både med hästar och människor.

Jag har kvällslektioner på måndagar, onsdagar och torsdagar och sedan har jag lektioner på dagtid på torsdagar, fredagar och varannan lördag. Har alltså 18lektioner i veckan och ca 140ridande elever de veckor som jag även har lördagar. Har allt från nybörjarlektioner till mer avancerade ryttare och även handikapplektioner.

Förutom lektioner och dess planering så är jag handikappansvarig, har stalltjänster och tillridning av hästar.
Ett perfekt jobb helt enkelt!

Klicka på bilden för att komma till hemsidan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0