Norrsken

På morgonen när jag vaknade för att åka till jobbet så gick jag runt i lugnan ro och gjorde frukost och det var inte fören jag kom utanför dörren som jag insåg hur mycket snö det hade kommit under natten. Det var bara ren tur att jag lyckades ta mig in till jobbet då det var så dåligt skottat överallt.

 

Idag så har vi haft sadelprovning på jobbet, otroligt vad lång tid det kan ta att prova sadlar tills man hittar de som ligger rätt. Men jag tror hästarna blir mycket mer nöjd över lite byten.

Vi har ju faktiskt så lyxigt att alla hästar har sin egen allroundsadel och sedan har vi ett antal hopp och dressyrsadlar som de flesta kan ha. Det är inte allt för många ridskolor som har!

 

Ikväll var jag ut till Bosse och red ute tillsammans med Sara i det något uppfriskande vädret. Det var bara -18 men det räcker för att det verkligen ska isa om kinderna.

Det var dock otroligt vackert med ett fint Norrsken och Bosse lös ikapp med stjärnorna.

Nä skämt och sido så var han väldigt fin emellanåt, då jag bara kan sitta in bakbenen och plocka upp honom i formen och han bär sig själv utan att lägga sig på för mycket i handen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0