Lite kvällsdressyr

Igår skickade Lollo ett sms om jag vill rida Bruno någon dag, och då passade alltså den här dagen bäst.

Åkte ut till Cape vid halv 8 tiden, och började rida strax efter 8.
Jobbade mycket med övergångar, att han ska vänta på mig och att han inte få tjuvöka när man rider ut på en långsida.
Efter 45min började det äntligen släppa och jag fick en mjuk, fin och trevlig häst, som var mjuk i munnen och som jag faktiskt kunde sitta ner på i traven en längre stund.

För er som ine vet det har Bruno en megastor trav, och han är faktiskt en av dom svårare hästarna jag har ridit, just eftersom alla hans rörelser är så stora så får han en lätt ur balans.

Dock har det blivit jättestor skillnad på honom sedan jag red honom sist, så Lollo och hennes medryttare Jenny gör ett kanon jobb, han är en mycket fin häst :)

Nu är jag helt slut, och kommer garanterat ha träningsvärk imorgon då jag verkligen gav allt i det här ridpasset, älskar när man lyckas pressa sig själv till det yttersta, trots att jag var så trött på slutet att jag bara ville hoppa av och lägga mig och vila av utmattning.

En söt och spånig Bruno i somras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0