Hunnit rida sex hästar under dagen.

Idag blev det många timmar i sadeln.

 

Kom till jobbet vid tolv, och efter att kollat mailet och lite annat pappersarbete var det dags att börja rida lite hästar.

 

Red idag Symphony, Campeia, Chelsea, Kahlea och Delaney (och Bosse så klart)

 

Började passet med min favorit av ridskolehästarna (har i och för sig inte hunnit testa så många än).

Symphony (valack f.99 härstamning Furinos - Keliza – Rossini) kom till ridskolan i november strax innan jul, var då tyvärr lite omusklad, tunn och hade lite svårt med bjudningen.

Nu har han fått äta upp sig och har börjat musklat på sig lite bättre. Jag har honom som min tillridningshäst och försöker hinna rida honom ca 2ggr i veckan.

Det är en häst som jag verkligen blir glad av att rida då han har bra förutsättningar för dressyr och rör sig bra genom hela kroppen men framför allt så försöker han sitt bästa hela tiden.

Han är ju fortfarande lite svag men det är en häst som jag absolut skulle kunna tänka mig att äga då han har talang.

 

Efter honom blev det dags för Campeia som jag även red på måndagen, hon fick tyvärr så igår då det var så himla mycket på kontoret för alla så idag var det lite mer glöd under hovarna. Var betydligt mjukare idag men var lite mer på men efter ett tag blev hon riktigt fin.

 

Red även Chelsea som jag longerade i måndags, hon var otroligt spänd, om det berodde på kylan eller vad vet jag inte men det tog ett bra tag innan jag fick henne att släppa igenom. Hon är lite trixig att rida då hon verkligen kan 15olika sätt att komma undan.

 

Efter Chelsea blev det en ny bekantskap med Kahlèa (sto f.04 härstamning Saigon – Chapman) som jag inte hade ridit tidigare. Har inte sett henne så mycket då hon var halt under nästan hela höstterminen. Var en trevlig överraskning då hon var riktigt rolig att rida, en häst där man kan få känna sig duktig och kunde sitta och fokusera på sin egen sits. Hon var känslig och fin och framför allt väldigt mjuk i munnen.

Har tyvärr ingen bild på henne!

 

Sist men inte minst var Delaney (valack f.98 härstamning Dinard L, Parade – Larome) även kallad Dino. Han är under igångsättning så han skrittade jag bara i ca 30min. En väldigt söt häst som är en äkta gentleman.

 

Nu sitter jag här i soffan och bara hoppas att jag inte har träningsvärk imorgon, blev alltså 5 ridskolehästar och även Bosse. Undrar hur många timmar det blev i sadeln idag?


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken ridskola jobbar du på?:)

2012-02-02 @ 13:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0