Hoppas på imorgon är en ny dag

Dagen började med stalltjänst på jobbet, har även ridit och friserat Symphony, staplat hö och lite kontorssysslor.

 

Åkte sedan hem, duschade och kastade mig sedan i bilen för att hinna hämta transporten som har varit på lagning på verkstan. Snabbt iväg till stallet för att hinna dra Bossse till Vännäs för att träna innan det blev upptaget i ridhuset.

Packade in alla saker i bilen, tog in Bosse och borstade honom och lindade transportbandage. Lastar på honom på transporten och när jag väl sätter mig i bilen så startar den inte.

Jag var så arg att det rök ut öronen på mig, satt och svor många fula ord innan jag klev ut.

 

Lasta av hästen och plocka ut alla saker igen. Tyckte mest synd om Bosse som inte fattade någonting alls, vet också att han inte tycker om när jag stressar. Han visar det väldigt väl genom att inte kunna stå still och bli lite uppe i varm själv.

Då det inte blev dressyr i något varmt ridhus så blev det till att rida ut i kylan igen. Vet inte om det var kylan eller stressen men den otroligt fina häst jag har fått rida de senaste dagarna var som bortblåst och istället så satt jag på en skrikig hingst som piaffade och passagade hela tiden.

Det var nära att mitt tålamod som normalt sätt oftast är orubblig var på väg att brytas men det var bara att ta en djupt andetag och inte göra någon affär av det.

 

Nä nu ska jag ta och lägga mig tidigt och hoppas att imorgon är en ny och bättre dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0