Helgen som gått

Hade riktigt roligt på ridsportgalan igår med trevligt sällskap, god mat och roligt underhållning med både band och Havrepappan.

Igår var ju jag också iväg och tränade dressyr på Bosse på Vännäs ryttarförening.

Då det var hoppträningar i stora ridhuset så hoppades jag på att det nya ridhuset inte var fullt av hoppryttare som skulle rida fram för träningen.

När jag kom fram så fanns det ingen plats att parkera förutom ute i snön, älskar inte direkt känslan av innan man hinner stänga av bilen redan vet att man inte kommer att ta sig därifrån.

När jag kom in i ridhuset så visade det sig att det var helt tomt men tyvärr då förblev det inte det särskilt länge.

Hade lite svårt att koncentrera mig då det var några som skulle hoppa, någon hade en stor fux som var väldigt rädd för den kortsida där alla hinder står och kastade sig och blåste upp sig. Tur att jag har en snäll häst som inte bryr sig.

Han var i alla fall väldigt trevlig men med lite ojämnt med bjudningen som vanligt, blir alltid bättre med slutet av passet men jag önskar att det fanns där redan från början.

När jag hade tränat klart fick jag som tur var lite hjälp att kunna putta hela släpet ur all snö för annars hade jag nog suttit där ännu.

 

Idag så hade jag tänkt att åka och hoppa lite men då det var ett så fint väder så kändes det som en synd. Därför passade jag på att ta en långtur ut istället med lite backträning.

Att rida i ett så underbart väder är om balsam för själen.

 

Eftersom jag inte hoppade idag så ska jag åka in och göra det imorgon istället.


Han är så otroligt fin grabben våra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0