Härligt med hoppning

Idag hade jag alltså Divan, och hade tänkt att bara rida lite trav och galoppbommar i ridhuset.
Dock hade Stina redan byggt upp hinder när jag kom dit, så jag tänkte att då kunde jag lika gärna hoppa.



Här får ni alltså en exklusiv skiss på vad som var byggt idag.
Började med att hoppa fram först i trav på hindrerna som det är målat med gröna pilar, sedan samma sak i galopp, man kan alltså hoppa dom åt båda hållen, därav alla pilar.

Sedan jobbade jag mest på linjen med studsen och ett galoppsprång till räcket.
Hon började bra, men blev sen väldigt dragit emot hindrerna, först lite död emot, och sedan för stark och väldigt stark efter hindrerna, så travade in och bromsade upp henne mot väggen.
Hon var väldigt duktigt iaf, och sista gången låg räcket på 1m.

Hade en härlig fight med henne i mitten av passet då hon inte tog skänkeln så jag fick gå på henne, och då var det nära att hon bjöd på en flygtur. Fick smacka på henne ordentligt så hon gick fram, men hon blev så arg att hon pep åt mig haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0