Håret bara flyger

Usch vad alla hästar löser hår just nu, själv känns det som att istiden är här medan hästarna visar att våren är på väg.

Den känns väldigt långt bort i alla fall.

 

Idag har Bosse fått vila då det kommer att bli mer intensiv träning till helgen bara jag får igång bilen.

Så idag så fick han en skön massage med en gummihandske med små noppar på och sedan en ryckt på 30min. Han stod bar och njöt och tyckte det kliade ganska skönt överallt.

Det är tyvärr många som glömmer bort hur nyttigt det är att ryckta, inte bara för att hästarna ska bli rena och blanka men framför allt för att hålla igång blodcirkulationen.

Jag brukar tänka så att man ska ryckta minst 20min per dag eller 100ryckt tag per sida.

Blev i alla fall mer vit i allt hår än något annat innan jag var klar. Förstår inte riktigt heller varför håret alltid åker in i munnen an någon anledning.


Så här brukar det även se ut när jag har rycktat min käre grabb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0