Galen Diva...

Igår var jag först ut och red hästen jag provred dagen innan, eftersom det var storm i lördags så hade jag en bättre plan den här dagen. Skrittade dock bara eftersom det är det arbete den mest behöver. Från början var han väldigt stel, men efter ett tag förstod han vad jag ville och började svänga med halsen och inte bara kroppen, och tillslut förstod han vad forma sig runt skänkeln var. Mycket lättlärd häst som jag redan tycker om då han även är gosig i stallet :)
Åkte sedan till(baka) till ÖOR för att rida ut på Divan som vilat i två dagar, jag hann inte mer än några meter innan det tog tvärstop och hon stod på bakbenen och skulle inte gå fram, med lite övertalning kunde vi ge oss iväg, trots att det alltid är väldigt spänt vid sommarhagen.

Efter bara en liten kort bit var det dags för nästa prov, då det tog stopp igen, den här gången p.g.a en snöhög som var livsfarlig. Denna gång tog det lite längre stund att övertala henne, red först runt på andra sidan banvallen, och sedan tillbaka samma väg, och sedan två varv runt travstigen, under den ridturen hann vi med ytterliga 4pallnitar, varav 3var i galopp, där hon behövde övertalning för att gå vidare, jag var inte så glad när vi kom tillbaka, men var dock nöjd med att jag suttit kvar... 

På onsdag är det dags igen med lilla Divan!

Tur att hon är söt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0