Dagens hoppning

Gud vad roligt det är att bara få skriva rubriken "hoppning", för nu var det allt ett bra tag sen.

Bosse har jag inte hoppat sedan Umeå tävlingen i november, och den vet ju ni alla hur det gick haha, och jag själv har inte hoppat sedan jag red Divan i vintras när jag var hemma.

Maria hade haft hopplektion tidigare på kvällen så hindrerna var redan uppställt och det var väldigt smidigt, det här var tredje gången sedan Bosse hoppade sedan vintervilan, och alltså då november, så det var ännu mer gymnastikhoppning som stod på schemat, och ett väldigt kort pass.

Började med en massa travhoppning och mycket lydnad, och lydnad var det i huvudsaken passet gick ut på, vilket han är väldigt duktig på.
Sedan blev det lite studds och det sista vi jobbade med var bara två räcken på båge och allt gick så himla lätt och smidigt. 
Han var himla fin och positiv, svarade fint för skänkeln och jag satt inte och backade utan red mer på framåtlägen om vi inte låg helt 100.

Roligt var det att rida finaste hästen, och framför allt att få hoppa, jag längtar så jag håller på att dö tills jag får ta med honom hem!

Foto: Pernilla Larsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0