Bryta ihop och komma igen

Förlåt att det har varit lite dålig uppdatering under helgen, har varit lite upptagen.

 

Idag har det inte hänt så mycket under dagen förutom att jag fick ett mindre sammanbrott på bilen och transporten men som tur var så botande en ridtur på Bosse allt mitt vrede. Att sitta barbaka på en hästrygg ute i solen är som balsam för själen.

 

Har även varit på jobbet där jag idag fick sitta en stund på Carlotta som var riktigt trevlig men resten av tiden har gått åt att förbereda den instruktörskurs som jag och Johanna skulle hålla i.

Kul att det var så många som kom och det är nästan svårt att inte prata allt för mycket om allt som har med instruktörskunskap att göra.

Roligt när man verkligen brinner för det man håller på med dock är det bra att hela tiden uppdatera sig och faktiskt tänka igenom allt man gör.

 

I helgen så har jag varit och provridit en jättefin häst som jag hoppas på att kunna ta på foder. Den andra hästen jag skulle prova blev tyvärr sparkad så därför blev det inget med det.

 

Förutom att provrida så hade jag och Johan planerat en romantisk kväll inne i Umeå men pga av ovädret bestämde vi oss att stanna i Vännäs istället.

Vi var ut på hotellet och åt och sedan köpte vi ost och kex och såg en bra film hemma istället och skönt var väll det för det hade inte varit roligt att vara ute på vägarna i det vädret som var.



Anledningen till att vi firade var att det i lördags var exakt 7år sedan vi träffades för första gången.

 

Lite choklad blev det också för firandet

På söndagen så var det mest skottning av snö som stod på schemat och det blev det även när jag skulle ut till Vännäs ridskola och jobba, hann inte ens in på deras parkering fören jag satt fast i all snö. Skönt dock att få hålla i några lektioner och både hästarna och ryttarna skötte sig bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0