Börjar vår häst bli lite rund om magen?

På morgonen så hade jag utsläppet i Bosses stall. Red ut barbacka vilket jag försöker göra ca 1gång i veckan eller varannan vecka beroende på hur mycket min rumpa orkar med.

Han var i alla fall superfin igen och jag jobbade med lite fattningar, avbrott och skolor längs vägen. Roligt när man bara behöver tänka på vad man vill göra och han lyssnar innan jag ens behöver ge någon hjälp.

 

När jag kom tillbaka så stod jag och ryktade i lugn och ro när jag helt plötsligt hör en massa oväsen utanför stallet. Det visade sig vara granngårdens hästar som hade rymt och nu försökte ta sig in till alla våra hästar. Var lite svårt att kunna få tag på dem då de var rätt uppspelta och jag lyckades bli sparkad på låret av fölet men som tur är så har den inga skor och är rätt liten så det blev ingen stor skada direkt.

Tog mig dock en tid att få tillbaka alla förrymda hästar till deras stall. Det blev alltså lite spänning i vardagen.

 

När jag kom tillbaka så tog jag mig en funderare om vår pålle har börjat bli lite för rund om magen nu?

Han går nu frigående på hösilage med då han är en rätt så stor grabb så tycker jag att han absolut inte får bli för tunn.

Nu har han lite att bygga muskler utav i alla fall.


Vad tycker ni är han lite för rund eller bara i god form?


Kommentarer
Postat av: Pernilla Larsson

Mer att älska! :D

2012-02-10 @ 04:40:07
URL: http://horseinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0