Avskyr ridsår

Hade på mig fel underkläder idag, ett misstag som är ganska lätt att göra.

Jag hade redan ridsår sen gårdagen då jag red barbacka men det blev desto värre idag.

 

Bästa tipset jag har på ridsår är babypuder, för att få det att torka ut men fortfarande vara mjukt. Hur gör ni läsare?

 

Bland det värsta som finns är ju dock när man precis kommit hem efter en ridtur och ställer sig i duschen, då kan det verkligen skära som knivblad.

 

Ett tips på vad man inte ska göra är i alla fall att sätta skavsårsplåster på ridsåren. Provade nämligen detta när jag gick nere på Strömsholm då jag blev väldigt desperat då vi red så pass mycket.

Fick tipset av en klasskamrat, problemet blev dock att när man blev varm så blev plåstret som ett lim istället och gjorde då att ridbyxorna blev fastlimmade i röven. Ingen trevlig känsla att försöka få av sig kan jag lova men man lär så länge man lever!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0