Snögalopp & första galoppen

Idag hade jag utsläppet av hästar på morgonen så jag var i stallet strax efter sju och släppte först ut Johannas häst innan jag passade på att ta en morgontur på Sammy.

Vädret var perfekt ute och både jag och han njöt av turen, jag hade ett leende upp till öronen och Sammy tjöt som en litet barn och studsade fram som en liten kanin.

Efter att joggat fram i trav övergick jag till att rida intervallträning med 10min galopp/10min skritt

Släppte ut honom och hann mocka innan jag började jobba.

 

Började jobbet med att rida unghästen Sune som fick galoppera för första gången vilket han gjorde med bravur.

Jobbade med lite bommar för första gången uppsuttet vilket han tyckte var lite misstänksamt men tillslut så kunde vi trava rakt över dom.

Han går verkligen från klarhet till klarhet och han är otroligt härlig att jobba med.

 

Har precis fått i uppdrag att sätta igång Zolero, en av de nyaste hästarna som vi köpte in. Han blev tyvärr skadad strax efter att skott honom men nu är han åter bra igen och ska lugnt sätta igång.

Känns dock lite spännande då han har varit otroligt laddad att bara ta in från hagen och hans 182cm över marken gör mig inte direkt övermoddig att kasta mig upp försöka hålla mig kvar.

Idag longerade jag bara honom för att försöka få honom att bocka av sig och imorgon ska jag prova sitta upp är tanken i alla fall.

Uppdaterar jag inte imorgon ligger jag säkert på akuten någonstans, det var ju ett tag sedan jag trillade av sist ;)

 

Har också haft mina torsdagsgrupper som idag alla hade hoppning på schemat vilket gick galant.

 

Nu har vi hela vintern till att bygga muskler.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kan du inte presentera Sune med bild? :-) blir nyfiken på honom!

2012-12-07 @ 08:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0