Sista ridlektionen

Min tidiga lugna morgon blev inte riktigt som väntat då jag var så otroligt trött och knappt tog mig upp ur sängen. Vid sju släpade jag mig i alla fall upp och åkte direkt ut till stallet. 

 

Red sedan ut en sväng på Sammy på morgonen, vi myste mest runt och tog det väldigt lugnt. Passade på att han fick ta det lite extra lugnt då han har varit lite seg de senaste dagarna.

Dock visade han sedan när jag skulle ta in honom för kvällen att det då var lite för mycket energi så imorgon får han minsann jobba på lite hårdare.

 

Åkte idag på julbord med jobbet vilket var otroligt mysigt och man åt alldeles för mycket.

 

Resten av dagen flöt på med möten, kontorsjobb, rida Zolero och ha årets sista ridlektioner.

Nu är det jullov för ridskolans hästar några dagar och sedan ska de gå några kurser under jul. Tiden går så otroligt fort nu så innan man vet av det så har säkert lektionerna börjat igen.

 

Nästa termin får jag som sagt en 100% tjänst vilket betyder att jag kommer att få fler lektioner vilket känns otroligt rolig.

 

Sitter just nu och gör lite planeringar för mina grupper och försöker lägga upp en bra schema hur jag ska jobba.

 

Sammy i sin sköna stil. Tror att han säkert rullar 7-8ggr per dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0