Sanssouci (Sammy)

Ägare: Maria & Johan Lindgren

 

Oldenburgare valack f. 05

 

Klicka på bilden för att komma till ett klipp på Sammy från en Elitaktion i Tyskland.

 

Sammy har jag köpt efter att ha haft honom på foder under en längre tid.

Hade lycka att hitta honom genom min kollega Kerstin som då var han ägare.

 

Han blev från början inköpt till Umeå ryttarförening från Tyskland tänkt som ridskolehäst men då han var för känslig fick han bli privathäst istället.

 

Tyvärr ligger han lite efter i utbildningen men har otroligt fina kvalitéer i både dressyr men framförallt i hoppning.

 

 

Det är en väldigt speciell häst med mycket personlighet och humor. Tanken är att han ska hjälpa mig att kunna klara av diplomeringen av level 3 ridinstruktör vilket är 1.30 hoppning och MSV.B dressyr. Framförallt är det roligt att ha en häst som man kan göra lite med varje med och den ska  vara roligt att rida var dag.

 

 

Visst är han fin!
 

Kommentarer
Postat av: Malin Österlund

Han är fin! Du vet väl att Sanssouci är ett slott som ligger utanför Berlin i Potsdam?

Svar: Nja det visste jag faktiskt inte. Jag vet att ordet ursprungligen är franskt men har inte kollat vad det betyder.
Malin Nordin

2012-12-15 @ 16:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0