Onsdag

Idag var min plan att rida ut på Sammy men när det stod -20 så valde jag att skjuta på uteritten tills imorgon tömköra istället.

Han som var så otroligt fin att tömköra förra gången var en liten buse idag. De körde med traktorerna utanför ridhuset och varje gång de satte ned skopan och började skotta så flög han iväg som en skållad råtta.

Där emellan var han riktigt fin och jag har som plan att fortsätta tömköra honom en gång i veckan och att också försöka lägga in lite bomarbete i det hela.

 

Efter Sammy var det Sunes tur, han fick dock springa på lina över ett litet sockerbitshinder och idag tror jag att en pollett trillade ned och han förstod helt plötsligt att man behövde lyfta på benen för att ta sig över ett hinder.

 

Jobbade sedan som vanligt och avslutade dagen att ha lektioner med mina underbara elever.

Längtar tillbaka till solen och värmen just nu!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0