Höll på att svettas ihjäl i kylan

Har inte hänt något spännande idag förutom att jag höll på att svettas ihjäl på jobbet idag.

Då jag såg att det var -16 när jag klev upp så passade jag självklart på att klä på mig rejält så jag skulle slippa frysa.

Vad jag hade glömt var att våra ridhus är så otroligt varma och det är tyvärr lite jobbigt att börja ta av sig långkalsongerna under tiden man rider.

 

Hade konditionsträning med Sammy i ridhuset idag och det var nog välbehövligt då det var lite hoppa och skutt åt alla håll. Han verkar dock ha bra grundkondition då han inte ens svettades, ryttaren däremot var helt högröd i hela ansiktet.

 

Red även Sune för dagen som var lite spänd ifrån början men avslutade med att vara superduktig och kunde till och med trava avslappnat efter väggen idag.

Imorgon ska vi prova att rida ut för första gången, hoppas bara att det inte är -20 så att man fryser häcken av sig.

Sammy förra vintern då jag precis hade lånat honom på foder
 

Kommentarer
Postat av: Jenny Nyström

Det var bara -15 =)

Svar: Du menar att det kändes varm eller? :P
Malin Nordin

2012-12-04 @ 22:40:26
URL: http://jennynystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0