Helgen som gått

Lördag:

Började dagen med att sitta i sadeln strax efter 7 och jag kan säga att det är väldigt lugn och skönt i ridhuset den tiden på morgonen. Jobbade lite markarbete och passade också på att hoppa en liten grind.

Upptäckte att i höger varv har jag superlätt att reglera och kunna behålla rytmen hela vägen fram till hindret medan i vänster varv så red jag oftast iväg honom och har svårt att kunna sätta ihop honom på det sätt jag skulle behöva. Det är bara att träna vidare och jag ska se om Kerstin har lust att hjälpa mig att hoppa honom någon dag.

Även fast

 

Efter att jag hade ridit, släppt ut honom i hagen och mockat så hade jag mina lördagslektioner mellan 9-13.30. Hade sedan genrep för julshowen, det var synd att vi var rätt få från personalstyrkan men vi fyra som var med försökte i alla fall ge vårat bästa.

 

På kvällen myste jag och Johan med att baka bullar och äta gott.

 

Söndag:

Började dagen på samma sätt som gårdagen fast idag red jag ut på en härlig skogstur istället.

Han var så fantastisk fin! Känslan när man tar tyglarna och hästen är som smör i handen trots att man har ett otroligt tryck är så otroligt härligt!!!

Gjorde sedan allt klart med Sammy innan jag började göra klart för årets julshow.

 

Temat på julshowen var filmer/serier som gått på TV. Vi hade då valt att göra Grease, då vi ursprungligen var rätt många som var med så var tanken något helt annat men då vi avslutade med att bara bli 4pers så gjorde vi en parodi på en ridlektion.

Hoppas att folk tyckte det var roligt då vi försökte att bjuda på oss själva. Alla som har medverkat under helgen show har varit otroligt duktiga och ett extra tack till ungdomssektionen som arrangerade det hela.

 

Det var så skönt att komma hem och Johan hade lagat mat så att det stod färdigt på bordet. Nu ligger jag och myser i soffan med min värmefilt.

Så här fin form vill jag att vi ska ta oss tillbaka till!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0