Hästarnas arbete:

Sammy:

Igår blev det ett dressyrpass för Kerstin med Sammy.

Jobbade med tempoväxlingar, skolor och lite byten.

Min häst är så otroligt fin att rida.

Det fattas fortfarande mycket styrka men jag tar det hela med godan ro att det kommer att komma.

Redan nu kan jag se vissa stunder då det glimtar till :)

Måste jobba med att bli kvickare och något känsligare själv då jag ibland har svårt att hitta rätt läge speciellt när jag ska samla upp honom.

 

Idag har han fått gå ett litet lättare pass i skogen då han gick väldigt bra och säkert hade lite träningsverk från gårdagen.

Det är dock lite svårt ibland att ta det lugnt då han är så himla pigg. Så fort jag kortar upp tyglarna så piper han till och börjar studsa medan jag sitter och fnissar åt honom.

Han skulle aldrig vilja göra något för att få av en utan det är bara att han tycker att det är så fantastiskt roligt.

 

Zolero:

Har fått jobba i ridhuset båda dagarna. Börjar att longera honom då han lätt blir spänd när jag sitter upp på en gång.

Det blir bättre och bättre men har svårt att få honom avspänd med bjudning och han rör sig genom hela kroppen.

 

Sune:

Har nu fått sin vintervila då han har skött sig så otroligt bra och kommer att få vila över jul och nyår och sättas igång igen i början på nästa år.

 
 
Ibland är det fantastiskt roligt att rida i snön. Här är en bild på Herman som var min unghäst under RIK 2´. Han och Sune är faktiskt otroligt lik varandra både i personlighet och utseende mässigt.
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0