Har inte alltid flyt

I helgen så åkte jag ut till stallet på lördag morgon för att hinna göra klart Sammy innan vi skulle åka ned till Ö-vik under helgen.

Blev lite markarbete med lite bommar och en litet sockerbitshinder som jag hoppade på volt.

Han skötte sig bra men kändes otroligt matt så det passade nog med min plan att han skulle få vila under söndagen.

Hann också med att städa min skrubb och sätta upp hängarna på ett bättre sätt så att det är lättare att hålla ordning på allt.

 

Åkte sedan ned till Ö-vik för att fira min mor som fyllde år. Kvällen slutade med att vi nästan inte tog oss hem då vi fick putta bilen uppför en backe då det var så mycket snö.

 

Sov dåligt under natten och vaknade på söndagen med att ha ont i hela kroppen och otroligt ont i huvudet. Kroppen värkte säkert efter att ha sprungit i djupsnö och försökt putta bilen. Mitt huvud värkte då en fettknöl på mitt huvud hade spruckit under natten.

Åkte i alla fall till jobbet då jag hade hand om vår julklappstävling. Satt som domare hela dagen och det var otroligt roligt då det var många fina ritter och lite extra kul då vi har utklädsel på dessa tävlingar.

 

Har även varit hundvakt åt en underbar vovve  helgen vilket har varit otroligt roligt. Saknar verkligen att ha egen hund och då är det roligt om man får vara extra matte i alla fall ibland.

Har planer på att skaffa hund men det blir nog inte fören om något år.

 

Hade otrolig huvudvärk under hela söndagen och inatt har jag knappt sovit något pga knölen så när jag vaknade ringde jag på en gång till vårdcentralen. Fick komma in på en gång och prata med en sjuksköterska som sa att jag fick komma tillbaka lite senare för att träffa en läkare som skulle titta på det och ge mig antibiotika.

Vid lunch träffade jag då läkaren som ville att vi skulle dränera den lite. Dock när de öppnade upp den så visade det sig att det var mer komplicerat än så och de bestämde sig för att ta bort hela knölen.

Det var lättare sagt än gjort då den satt som sten och det behövdes fyra läkare för att kunna få bort den. Det gick tyvärr inte att bedöva området så bra vilket gjorde ********** himla ont.

 

Insåg att jag aldrig skulle klara av att åka in och jobba vilket kändes jättetrist då det var sista ridningen för denna termin för mina ridelever. Brukar aldrig missa en avslutning men då jag knappt kunde sitta upp de första timmarna utan att vara på väg att svimma så insåg jag att ha lektioner var omöjligt.

 

Smärtan börjar släppa lite nu och jag hoppas att jag ska få må bättre imorgon. 

Brukar vara rätt tuff men idag har jag känt mig rätt liten.
 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Att du alltid ska ha sån otur :-( krya på dig!

2012-12-17 @ 22:46:28
URL: http://akillez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0