Han bara går och går......

Började dagen med att rida ut en sväng i den härliga snön med Sammy.

Denna häst är verkligen outtröttlig när det gäller att rida ute. Var ute i ca 45 min och lätt han jobba på rätt bra i galopp men så fort jag har skrittat 5min och kortar tyglarna så är han lika pigg igen.

Det är som duracelkaninen han bara går och går.....

Nu när han inte är i tävlingskondition ännu så växlar jag mellan att ta lång lugna pass och lite kortare pass där han får komma upp i högre puls och kör lite intervallträning istället.

Måste hitta någon som vill följa med mig ut bara då jag har lite svårt att veta vars man kan rida ännu. Pga skidåkare är vissa delar utav vägarna stängda över vintern och även om det finns en karta så har jag lite svårt att komma ihåg när jag väl är ute i skogen.

 

Mysigare skogar får man leta efter. 

Min morgonritt gav mig ett underbart glatt humör och resten av dagen har rullat på i rasade fart.

Har haft otroligt duktiga elever hela dagen och mina ponnyelever under kvällen har alla blivit godkända i sina märkestagningar i hoppning.

 

Imorgon ska jag rida för Kerstin och kan inte säga annat än att jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0