Härlig dag

Kom i säng sent igår, så det var segt att kliva upp idag, valde att lägga hästarnas motion nu på kvällen så jag kunde ta det lugnt. Städade hela stallet och påbörjade smörjningen efter tävlingen. Nu ikväll så red jag först dressyr på Conrad på gräsplan i kvällssolen, provade honom på rakt bett men märkte ingen större skillnad. Dock var han väldigt fin ändå. Har nu påbörjat att börja sitta ner på honom stundvis i både traven och galoppen, och han är så duktig! Voltarbetet skulle jag vilja säga har släppt igenom helt nu, kan ställa och böja lite som jag vill, och han älskar verkligen att arbeta. Han är väldigt rolig att rida då han har egen motor, är mjuk i handen och vill göra rätt, sen är han inte som en vanligt ridhäst, men jag tycker verkligen om att arbeta med honom! Lennart har haft fyra dagars vila, så jag hade egentligen tänkt köra honom i skogen, men eftersom det hade stått älgar på rakbanan bara en stund innan jag tänkte köra ut så körde jag några varv på banan istället. Han var först väldigt seg, och jag funderade ett tag på att avbryta och låta vila fortsätta, men då var det som att han plötsligt kom på hur mycket energi han hade, så då blev det nästan svårt att hålla honom istället haha. Båda hästarna fick en ordentlig dusch och schamponering ikväll, för dom har varit lerinpackade hela helgen... Dock kommer dom se lika grisiga ut imorgon, men jag kan ju njuta av att dom glänser när jag släpper ut dom iaf... /Malin


Kommentarer
Postat av: ÅROKK Tjejer

Hej, skulle du vilja göra ett länkbyte? Svara gärna på vår blogg ;)

2012-08-14 @ 14:33:09
URL: http://www.arokktjejer.devote.se/
Postat av: Lisa

hahaha asså det är så jävla roligt när du kallar henne surfitta och sen ba hoppas hon aldrig får se den här filmen

Svar: Haha menaru! Dog när jag hörde det 8)
Malin Nordin

2012-08-18 @ 10:12:49
URL: http://lindbergl.blogg.se
Postat av: Mia

Hej uppdatera eran blogg... vill ha något att läsa..

Svar: Haha vi ska :-)
Malin Nordin

2012-08-22 @ 10:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0