Bosse är fantastik

Åh hej vad bra det gick att hoppa idag, trots att det hade spöregnat så underlaget var lite slibbigt.

Hade ställt upp en linje på 28,5m med räcke in oxer ut, och två galoppbommar, som vi sedan gjorde om till en bom på 7m före hindret för att få lite hjälp.

En kombination med 7,80m med räcke in, oxer ut. Ett vågplank med moln under och sedan en trippel, dock var det bara Annie som hoppade på den haha.
 
Vi värmde iaf upp dom och jag var väldigt noga med att ha honom framme för skänkeln så han inte får gå och maska, det är det som har varit problemet lite på slutet, men fick ett litet "wake up - call" när Maria var här, samt när jag hoppade samtidigt som Camilla för några veckor sedan.

Sedan hoppade vi bara fram lite hur som helst, hoppade en liten bana och sen fick det vara bra för han var så fin! 
Hoppade dessutom väldigt väl idag, tyckte det var roligt och sög på hindrerna! Kanon känsla inför helgen!
 
Dessutom provade vi köra honom idag, pappa ledde och jag satt i vagnen, han skötte sig super! Skrittade bara ett varv runt stallbacken, men ändå! Jag är så stolt!
 
Imorgon är det vila för alla tre hästarna, då både Conrad och Lennart gick snabbjobb idag. Sedan börjar även hästivalen imorgon så ska sitta som domarsekeriterare alla ponnyklasserna.
 

TAGGA HÄSTIVALEN!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0