Strömsholm till sommaren

Igår fick jag beskedet att jag har blivit antagen till preparerande ridinstruktörs utbildningen på Strömsholm.

Denna utbildning vänder sig främst till den som är SRL II och vill förbereda sig inför ett yrkesprov till SRL III.
Under 6 veckor får man utveckla, fördjupa och träna sina färdigheter i ridning, undervisningsmetodik och ridlära. Även träning av hästen från marken (tömkörning, löshoppning och longering) ingår.

Jag är otroligt glad då man saknar Strömsholm så enormt mycket var gång man åker därifrån. Vem vill inte vara i en sagolik miljö, fantastiska lärare, möta härliga kurs kompisar och otroligt bra och välutbildade hästar?

 

Kom på att jag hade ett litet dilemma då jag måste kolla med Kerstin om jag får ta med mig Sammy dit ner. Utbildningen sker på RS hästar men man får ha med sig en egen häst i utbildningen om den har de rätta kvalitéerna och det tycker jag Sammy har.

Kom på att jag hade svårt att välja om jag då skulle ha honom som dressyr eller hopphäst då han är bra på båda grenarna. Det enda är om han ska gå som hopphäst måste han kanske klara av lite terräng men det är väll bara att träna lite så ska väll inte det vara några problem.


Bilder från level 1


Dressyr med hopphästarna på ängen.


Då hade jag med mig Bosse som fick testa på att gå terräng vilket var det absolut bästa han någonsin har gjort tyckte han.


Dressyr på stallplan med Bosse som gick då med på sidan av kursen.


Lite hoppning på tågbanan.



Underbara människor och hästprat 24h om dygnet.


Bilder från Level 2


Unghästarna ute i snön på ängen.


Min kurshäst Silas, en speciell herre som har tävlat internationell hoppning.
 

Nästan alla sammlade framför slottet på GP banan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0