Tisdag eller var det måndag?

Idag känndes mer som en måndag än som en tisdag trots att jag jobbade igår.

Dagen började med morgonstalltjänst på jobbet och han sedan rida två hästar innan jag slutade klockan 11.

Alltid roligt och otroligt nyttigt att få testa de olika ridskolehästarna och nu under deras igångsättning så är det möjligt för mig att testa lite fler vilket som kan vara svårt att kunna annars.

 

Efter jobbet åkte jag och käkade lunch tillsammans med Johan och begav mig sedan hemåt Vännäs. På vägen hem skulle jag köra om en traktor, precis när jag körde på utsidan av hör jag hur det smäller. Jag känner att det är något under bilen som jag kör över och ser i backspegeln hur något svart ligger kvar på vägen. Visste inte om jag körde på något eller om jag hade tappat något under bilen så som stänkskydd eller någon list.

Körde in vid närmaste avfart men hittade inget fel på bilen, bestämde mig då för att åka tillbaka för att kolla vad det var som låg på vägen.

När jag åkte tillbaka stod traktorn vid vägkanten och det visade sig vara hans däck som hade exploderat och åkt in under min bil när jag körde förbi. Tur var i alla fall att det gick bra!

 

Bestämde mig att longera Sammy istället för att åka in och träna då det var så dåligt underlag. Han var väldigt pigg från början och bockade runt, studsade och for.

Efter ett tag lugnade han dock ned sig och jag spände in honom och började arbeta honom.

Han blev riktigt fin på linan idag, mycket bättre än förra gången vilket känns roligt.

 

Ikväll har vi städat hela lägenheten, busat med lillen som börjar spurta på mer och mer för var dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0