Snabbt tillbaka

Torsdag: Jag höll min plan för hela veckan, i torsdags tog jag honom till ridhuset eftersom vädret var lite ostabilt och Bosse hatar när det haglar, så jag skonade oss båda haha :)

Red ca 40min dressyrpass då jag tragglade mest bara övergångar, red utan sporrar för jag vill att han ska acceptera min skänkel lika väl med som utan, och då är övergångar det bästa! Han var riktigt fin, speciellt när jag jobbade galopphalter på medellinjen, men lite tjurig då han tyckte jag var jobbig.
På slutet släppte jag han i ridhuset och försökte få honom att inte rulla sig, vilket inte gick så bra då han bara fintade bort mig och sprang längst ner i andra änden och slängde sig ner så hela han var gul när vi gick tillbaka.

Fredag: Bosse hade vilodag och jag hade stalltjänst med Rebecka på ridskolan, så vi passade på att hoppa Divan och Akillez tillsammans. Divan var verkligen jättefin och tog mina halvhalter superfint. Hoppade bara tre enkla hinder, ett räcke på ena långsidan, ett räcke snett igenom och en oxer på andra långsidan. Det var rätt långa distanser, så försökte vara noga med vägarna och låta henne sköta tänkande. Hade en galoppbom på ena räcket vilket och hade en del problem med, men rättade sig fint, hoppade helt kanon över oxern!
Lördag: Jättestressig dag då det hade varit firande av Lollo kvällen innan och jag hade planerat grillfest på kvällen, så Bosse fick sig en snabbtur ut i skogen på hackamoret i sällskap av Stella med Rita. Han var väldigt seg och konstig från början, så det kändes bra att det var en lätt tur. Dock efter galoppen släppte det, så han kanske bara hade en dålig dag.

Lennart körde jag intervaller med på rakbanan och han var lite hoppig och ofokuserad, det var inte förrän jag sa till honom på skarpen han verkligen skärpte sig och travade bra.

Kommentarer
Postat av: Therese Klintestam

Sv. Tack snälla :D ja, första rundan på Gnista är jag riktigt nöjd med faktiskt!!

2012-04-09 @ 14:49:13
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Marie

Sv: Va roligt att du tycker det!! :) tack så jätte mycket! :)

2012-04-09 @ 22:31:06
URL: http://clarabelelhabiba.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0