Jag struntar i vädret

Ja, ute snöar det för fullt, ingen av mina hästar har broddar, men det är väl som vanligt, inte direkt första gånget vädret har slagit om, så jag hoppas dom inte bryter benen imorgon heller...

Hur som helst, så var det absolut inte vädret jag skulle skriva om, utan min helt fantastiska dag som började 20 i 6 imorse. Först ut till stallet och fodrade innan jag och Johanna fixade stallen och därefter var det dags att köra, min första riktiga intervallträning och jag fick köra Benice. Vi blev dessutom hela 4st så hästarna tyckte det var kanonkul. Vi fick dock köra på på banan då det var så tungt på rakbanan.

Häftigt var det iaf, och det gick fort som tusan! Tänkte inte gå in på det så mycket mer eftersom det inte är min häst :)

Sedan var det dags för intervallträning även för Lennart, provade med pulsmätare idag och det var lite häftigt!
Han var lite ofokuserad, men travade väldigt bra.

Därefter blev det lunch och sedan gjorde jag om Bosse för jag hade bestämt mig för att hoppa på ridskolan lite lätt.
När jag dock kommer dit så träffar jag på Camilla och undrar när vi ska träna nästa gång, och det visade sig att hon hade trott vi skulle köra idag, så då gjorde vi det, en privatträning sitter aldrig fel :)


Här kommer som vanligt en ytterst fin skiss

Efter uppvärmningen fick jag börja med att travhoppa, vilket Bosse gjorde väldigt fint, och hoppade igenom sig väl med hela kroppen. Därefter började vi jobba lite med dom olika linjerna, fick först rida på 5 galoppsprång på linjen med 17,5meter vilket gick väldigt bra, men sedan skulle vi jobba där med 4galoppsprång och fick lite problem när vi kom ur högersväng, då jag har problem med hans vänster bog.

Men efter ett tag släppte allt, och jag kunde bara rida på framåt med jämna härliga galoppsprång och allt stämde!
Red en banan på 95cm-100cm vilket bara kändes hur härligt som helst, vilket är en superskön känsla!
En mycket nyttig träning var det!
Direkt efter Bosse så kunde jag sitta upp på Divan och hoppa henne, började på samma sätt med henne, dock lite annorlunda uppvärmning där jag jobbade med att få upp huvudet på henne, sedan travhoppning och även hon var kanon där!

Sedan började jag jobba linjer med henne, men fick ändra till 14m på nästan allt då det hade blivit lektion på andra sidan och det blev trångt att vända upp :)

Hon hoppade iaf KANON(!) alltså jag var helt chockad över sprången då hon tog i av kung och fosterland, och var högt över och hoppade med hela kroppen! Fina fina Divan!

Även hon tjaffsade lite i högersväng, men efter ett tag där jag fick fram henne för skänkeln så gick även det superbra, avslutade med en bana på 90cm med henne, vilket kändes superenkelt!

Längtar till klubbtävlingen med mina fina hästar! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0