Helgens tävling

Igår så började dagen med att jag åkte ut och jobbade på Hippo. Efter mina lektioner åkte jag hem och åt innan jag åkte ut till stallet för att göra Sammy klar för avfärd till klubbtävling på Vännäs.

 


Sammy klar för avfärd

Då det var ponnytävling under dagen så var det en kvällstävling plus att det då även var klubbtävling idag (söndag).

 

Han kändes riktigt fin på framridningen, väl inne på banan så blev han lite spänd och tappade bjudningen. Det blev lite på och av då varje gång jag tog minsta lilla förhållning så trodde han att han skulle stanna och när jag då mötte upp med skänkeln så flög han framåt.

När han inte riktigt går fram kommer näsan något bakom lod och det är svårt att kunna ta halvhalter som går igenom.

Vi red programmet LB:2 som jag ska rida nästa helg, red klassen utom tävlan då den klassen inte skulle gå under helgen. Det var väldigt snällt att jag fick rida den ändå.

 

Domarens kommentar blev:

Härlig häst som du rider prydligt.

Önskar bättre bjudning för jämnare flyt.

 

Resultatet blev 61,33%

 

Var nöjd med honom då målet var att ta sig in och ta sig runt och det gjorde vi ju. Var dock inte så nöjd med min egen ridning då jag har varit allmänt orkeslös och orkar inte rida och hålla ihop min egen ridning.


En nöjd Sam-Sam efter klassen

 

 

Idag så startade vi LB:0, han kändes lite matt och jag tog det rätt lugnt på framridningen. Hade inte heller så mycket tryck inne på banan idag heller.

Svårast blir det i vändningarna där han antigen vill stanna upp eller rinna iväg något.

Han har dock sött sig underbart hela helgen så jag är så nöjd över honom. Ska försöka länga mina läder några hål för att de om det kan hjälpa mig ned i sadeln.

 

Domarens kommentar blev:

Prydligt!

Hästen rinner något genom vändningarna, ta igenom halvhalter så du hittar tillbaka takten i vändningarna. Du rider med ett bra mål och tempo.

 

Resultatet blev 66,56%

 

Detta var dock ett jättebra genrep för nästa helg då jag ska starta LB:3 på lördagen och LB:2 på söndagen. Tävlar också Divan i LB:2 under söndagen. Ska jobba vidare med att hitta en bra bjudning och bärighet. Det kommer dock ta längre tid än en vecka ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0