Grym träning

Idag var det dags för Camilla träning igen och denna vecka var det Bosses tur.

Dagen huvudövning var två stycken serier, (som ni får se på skissen nedanför) men vi värmde först upp hästarna, och sedan jobbade vi dom över travbommar med volt till höger sedan vänster, ut över travbommarna och sedan öppna i trav och galopp på långsidan ner.

Sedan började vi med serien med studdsen, då var det sedan två korta galoppsprång till en oxer och därefter två korta till en grind.
Här gick det först lite fort, men eftersom det var tänkt att hästarna skulle tänka till lite och bromsa upp själva så tog det inte många gånger tills Bosse backade av av sig själv och jag kunde bara fokusera på att komma rakt på hindrerna, min egen position och bara hålla om. 
Vi hoppade den serien upp till 110cm

Sedan gick vi över till den andra och jobbade dom i höger galopp, där var det först trav in och sedan bara rulla på över hindrerna och därefter 3 galoppsprång till ett plank. Första gången rev han för han blev så nonchalant, men sedan skärpte han till sig och hoppade jättefint.
Här handlade det också om att komma mitt på hindrerna och få med vänster bogen.
Även här hoppade vi planket upp till 110 och jag var så himla nöjd, glad och lycklig över VÅRAN insats!


Det röda är bommar på marken, avstånden mellan bommarna "längst ner" är bara ett ca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0