Fullt upp

lördags jobbade jag på Hippo på förmiddagen och på eftermidagen red jag ut en sväng med sällskap. Det märks på en gång att han genast blir mycket lugnare när han har sällskap även om han fortfarande är lite osäker så bjudningen är lite på och av när man rider ute.

 

Igår skulle jag tillsammans med några andra ta fram dressyrstaketet. Vi skulle träffas på ridskolan vid 11 men då Sammy var så otroligt skitigt när jag kom till stallet blev jag lite försenad.

När jag väl kom iväg i bilen ringde jag för att säga att jag skulle bli ca 10min sen men då visade det sig att de hade glömt att ringa till mig för att säga att de skulle träna på måndag kvällen istället.

Då jag ändå hade tänkt att träna så gjorde jag det i alla fall även om det blev utan dressyrstaket.

 

Sammy kändes i alla fall jättefin även om han inte orkar ha samma tryck under hela passet. Fortsätter att jobba med att han inte ska byta var gång jag rider in på en diagonal då han gärna gissar att var gång man ska byta varv betyder att man ska byta galopp också. Efter vårat ridpass hade jag lektioner på Vännäs resten av kvällen.

 

Min plan var ju egentligen att åka in och hoppa idag men då min kropp inte alls ville vara med idag så blev det en lite lugn barbackaritt ute istället. Han tycker att det är lite konstigt att inte ha någon sadel men han får helt enkelt vänja sig :)


Längtar tills hoppsadeln kommer så det går att börja hoppa ordentligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0