En ledig tisdag

Idag var jag som sagt ledig då jag kommer att jobba extra på fredag istället. Tog en välförtjänt sovmorgon fram till 9 då jag inte har haft en ledig dag på över 3veckor.

 

Åkte sedan ut till stallet och höll på att fixa och dona lite med det mesta. Tog in Sammy och såg att han höll på att tappa en sko så det var bara att ta fram hovslagarutrustningen och slå på den. Är så otroligt glad över att jag har tappskokompetens. Vet inte hur otaligt många skog jag har slagit på och det är så skönt att slippa ringa ut hovslagaren något extra.

 

Åkte sedan med honom in till Norrmalm för att hoppträna, upptäckte dock när jag kom dit att de hade tagit bort många bommar och hinder efter att de hade haft hopptävlingarna där i helgen.

Bestämde mig för att istället för att bygga upp en serie som jag hade tänkt från början endast satte upp ett hinder på var diagonal och tränade anridningar på hinder istället med växlande korta och långa anridningar.

Började hoppa fram över en liten bock på volt och jobbade endast med att hitta en bra rymt och det kändes faktiskt jättebra.

Började sedan hoppa på en stor åtta över hinderna på diagonalen, kom på mig själv att jag har mycket lättare att hitta avstånden när jag rider i höger galopp då den är lite mer reglerbar än vänster.

Han var i alla fall jätteduktig och det är lätt att hitta en fin och jämn rytm med honom.

Det är så roligt att hoppa en häst som hoppar så VÄL även om man inte hoppar högt.


Glömde tyvärr kameran hemma så det blev inga bilder för dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0