Dagens tävling

Morgonen började med att jag vaknade och mådde pyton.

Har varit lite dålig de senaste dagarna och den kryddiga kycklingen sen dagen innan var kanske inte ett så smart val.

Fick springa på toa stup i kvarten och självklart var det inte tal om att kunna äta någon frukost.

 

Åkte ut till stallet och gjorde klart Sammy, lastade och åkte. När vi kom till första backen så fick vi självklart möte och lyckades köra fast i all snöblandad gegga. Slutade med att jag fick gå bakom och putta på transporten hela vägen upp (perfekt uppvärmning).

 

När vi kom fram fick jag reda på att allt var 20min försenat så vi kunde ta det rätt lugnt.

Började rida fram och Sammy kändes riktigt fin. Jag blev dock helt slut efter ca en kvart då jag hade noll bensin kvar i kroppen.

Tog det rätt lugnt och försökte behålla kvar lite krafter till inne på banan.

När jag väl kom in på tävlingsbanan så blev Samsam något spänd och tappade bjudningen precis som förra helgen.

Orkade verkligen inte rida och tappade sits och hållningen helt. Sammy gjorde dock allt väldigt snällt även om han tror att varje gång jag tar en halvhalt betyder att han ska bryta av.

 

Resultatet blev 63,64% och en förstaplats av 17 startande.

 

Är jättenöjd med honom då han är så trevlig att ha med sig överallt. Tror till och med Johan som fick följa med som hästskötare blev lite förtjust i honom.



 


Kommentarer
Postat av: henny

grattis maria! vad roligt att det går bra med sammy! :D

2012-04-21 @ 23:28:53
Postat av: Pernilla Larsson

Grattis! :D

2012-04-22 @ 09:39:26
URL: http://horseinspiration.blogg.se/
Postat av: Jenny

Grattis!!!!

2012-04-22 @ 20:53:26
URL: http://jennynystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0