Dagens tävling

Idag var väll ingen lysande tävlingsdag men jag är ändå rätt nöjd över hästarna. Dock inte nöjd alls med min egen ridning.

 

Blir riktigt arg när jag tittat på filmerna då jag sitter rent sagt fruktansvärt. Nä nu blir det till att dra in på gymmet det första som händer under veckan och försöka hitta en bra tränare att rida för en gång i veckan så jag får lite bukt på det hela.

 

Divan var i alla fall väldigt spänd och tittig. Det var ju dock hennes andra inomhus tävling och hon tyckte att läktaren var otroligt farlig med barn som stod och hängde över kanten. När hon blir så spänd har hon svårt att stå still i halterna, hänger sig på bettet och springer. Hon har sina ljusglimtar och det kommer nog att bli bra med lite mer rutin.

Resultatet blev 58% vilket var rätt bra med tanke på att vi ibland inte kom ut till staketet.

Domarens kommentar var:

En flott häst med förutsättningar! Tyvärr spänd och stark.

Passa nosen, behöver blir lättare i sin framdel.

 

Sammy kändes fin på framridningen även fast han var lite matt dock tror jag att han blev lite kissnödig då han blev seg på slutet precis innan jag skulle in på banan. Har hänt någon gång tidigare när jag har tränat att jag har känt av att han blivit så här och mycket riktigt så hann han knappt in i boxen innan han ställde sig och kissade.

Inne på banan gick han verkligen inte fram hur mycket jag än drev.

Jag är tyvärr otroligt slarvig i min ridning vilket jag är riktigt besviken över men det är väll bara att bryta ihop och komma igen!

Resultatet blev i alla fall 60% vilket ändå var bra med tanke på att känslan inte var något vidare.

Domarens kommentar var:

En trevlig häst med förutsättningarna för sig! Behöver komma upp fram, ut med halsen och bli jämnare i sin takt och bjudning för högre poäng. Blir bra med mer rutin!

 

Roligt att få så possessiv kommentarer från domaren.Ingen placering för dagen totalt blev Sammy 8:a och Divan 10:a.  Nu ska jag helt enkelt träna på och ladda inför nästa tävling som blir i Lycksele.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0