Dagen

Jag kan börja med dagen, eftersom den är färskas i minnet. 

Började med att åka och ut och släppa ut mina hästar innan jag började fixa i stallet, vi bestämde nämligen att flytta om lite i stallet idag, då vi har 2 tomma boxar i stallet, och har av någon anledning haft alla fyra hästar stående på en rad, så idag flyttade Conrad och Bosse över till andra sidan eller vad man ska säga, så dom båda fick fönster, sedan fick Lennart flytta upp till Bosses gamla box så han får lite mer ljus. Sedan har vi öppnat fönstrerna så det ska bli bättre luft på natten.

Eftersom det snöade igår och jag har broddat av mina hästar så trodde jag först inte jag skulle kunna göra något med dom idag, men det tinade upp tillräckligt bra så jag kunde ta ut dom på rakbanan. Snälla Johanna körde Lennart idag och jag red Bosse, som tyckte det var megakul att få springa av sig lite. Dom vilade igår så det var bra att dom fick röra på sig. Eftersom det inte var superbra underlag så körde vi bara tre vänder (ca 40min) sen fick det vara bra, och Bosse var så som sagt pigg men väldigt fin och Lennart såg riktigt bra ut han med :)

Lenne är lite rädd för ridhästar, så det ska bli lite träning med det hade jag tänkt då jag tycker dom ska klara av det mest, och med en ridskola som grannar så är ridhästar ett måste!
Bosses "nya" box

Johanna och Lennart ute i solen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0