Han hoppar ur skorna

Finaste grabben!
Snacka om lycka att få sitta på hans rygg igen, 3 veckor sen sist är det nu!

Eftersom bussen jag skulle åka med till Vännäs aldrig kom, hade jag sådan tur att Johan inte hade åkte ifrån jobbet ännu trots att klockan var efter 18, så jag kunde åka med honom!

Dock var klockan nästan 20 innan jag kunde bege mig ut till stallet så hade först bara tänkt ta honom till ridskolan för att rida dressyr barbacka, men när Maria nämnde att hon hade packat tävlingsskåpet för att vi skulle kunnat hoppträna (nu är hon dock sjuk) så kunde jag inte låta bli utan släpade in det och får och hoppade själv i ridhuset.

Ställde upp en linje på ena långsidan med 17,5 meter mellan hindrerna. Räcke-oxer-räcke och gjorde så jag kunde hoppa åt båda hållen.

Började med att hopp fram på oxern på volt och bara försöka hitta trycket och känslan, som jag inte alls hade på SURF. Det gick rätt fort att hitta den och red sedan linjen, han hoppade jättefint, så kunde höja upp efter några gånger.

Hade en sån himla härlig känsla och tryck i honom så det hade inte spelat någon roll om hindrerna var 40cm eller 120cm det var underbart!
Hoppade inte högre än 90-1m idag eftersom jag var ensam, och det gick så himla bra så ville bara behålla att det var roligt!

Dock bland dom sista sprången vi tog så ser jag en sko susa förbi oss och smacka in i väggen! Haha, tydligen så hoppade han så bra att han hoppade ur skorna ;)
Får slå på den imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0