Byta klubb?

Det här är något jag har gått och tänkt på länge, och det känns skitjobbigt.. Att byta klubb jag tävlar för.
Jag älskar ÖOR och vill helst av allt tävla för dom, men realistikst sett, så är det nog inte ett alternativ.

Jag kommer ju inte direkt använda anläggningen på ÖOR under hela nästa år då jag nu pluggar, och kommer heller aldrig åka ner för att rida klubbtävlingar.
Däremot så är klubbtävlingar ingenting jag vill vara utan, då dom är bland dom roligaste och superbra träningar, vilket skulle göra det mer logiskt att jag börjar rida för exempelvis Vännäs, eftersom det är mycket närmare, trots att jag känner 0 samhörighet med den klubben.

Jag är egentligen mest sugen att rida för SURF om jag skulle välja, men Vännäs är ju där Bosse står och mest logiskt att man rider deras klubbtävlingar.
Maria ska ju börja rida för Hippo eftersom hon jobbar där, men hon har ju samtidigt råd med två medlemskap om hon skulle vilja det.

Känner mig lite splittrad i det här, har ju bara jackor o.s.v med ÖOR's tryck, tävlingsschabrak med ÖOR o.s.v, men kommer ju inte har råd med två medlemsskap och jag det är ju ett krav att vara medlem för att tävla för en klubb.
Dock kan man vara medlem i flera stycken.




Kommentarer
Postat av: lollo

så här är det... du har faktiskt en cape-jacka också! plus att något borde vi väl ha gemensamt fast du har flyttat, så rid för öor och kom hem och tävla klubbis med mig vettja. ;)

2011-09-19 @ 22:21:03
Postat av: Ka-ching!

Räkna ihop allt innan du bestämmer dig. Träningsavgifter, fubktionärsarbete och olika ersättningar kan skilja beroende på om man tävlar för en klubb eller inte. Det man tror är det billigaste alternativet kanske inte blir det i slutändan...

2011-09-22 @ 16:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0