Lördagen

Efter att ha haft en snack med Maria så var det gramanen för uteritten som gällde idag, dessutom var jag seg med att kliva upp så jag skulle hinna med två hästar på 3h, vilket jag trodde var omöjligt efter som EN häst brukar ta den tiden för mig...

Red först ut på Bosse, skulle bara galoppera honom lång och låg på lite längre sträcka så han inte skulle vara galen till hoppningen på söndagen. Han skötte sig väldans bra, men var väldigt tittig så slängde sig lite åt sidorna bara, men annars helt som vanligt. 
Han hade väldans bra galopp och tuggade ordentligt på bettet :)

Sedan var det Divans tur och hade tänkt göra samma sak på henne, fast utan graman, dock glömde jag sätta på en martingal och eftersom hon var VÄLDIGT pigg så var huvudet uppe bland molnen ibland när jag skulle försöka bromsa farten...
Hon var exakt som Bosse, fast ännu lite tittigare så jag bestämde mig för att pumpa ur henne energin lite mer och körde tre vändor upp för dubbelbanorna så hon skulle få göra sig av med energin.

Gick sedan in på plan och trava och galopperade lite och då var hon jättefin, frustade och kändes toppen!

Efteråt hann jag bara hem en snabbis för att sedan åka till Härnösand och vara med på Lindas överraskningfest!
Vi spelade singstar, åt god mat och umgick, fick även se hennes lägenhet som var toppenfin!
En störtskön kväll som var precis det jag behövde :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0