Klubbhoppning 2/10

Ja här kommer väl egentligen inlägget dom flesta vill läsa om, ska dock försöka att inte skriva någon uppsats om det hela.. Önskar jag kunde ge er filmerna också, men glömde kameran i Ö-vik så till helgen kan jag nog ladda upp dom!

Divan:
80cm, hon var c r a z y på framhoppningen, den blev även ganska stressig, men hon bockade, gjorde luftsprång, stegrade, gick inte att styra och ja lite så, men jag tyckte mest det bara var roligt, dock var hon väldigt stark mot hindrerna och bromsade inte upp något själv, vilket gör det hela mycket svårare..

Gick in på banan och tog den första gången i lite trav/galopp om vartannat, den var inte så jätte simpel då det var ganska skarpa svängar. Hon var väldigt tittig och hoppade inte riktigt igenom kroppen.
Rev två hinder så 8fel, tog dock om hela banan och försökte lyfta upp huvudet på henne och få fram henne och då gick det mycket bättre, trots att vi hade några ko-språng :) 0:ade gjorde hon iaf!

90cm - Debut! 
Här var hon lika dan på framhoppning och tog inte skänkeln, trots att hon hade en mycket längre framridningen den här gången.
Dock bromsade hon upp lite mer på oxern nu så det kändes skönt.
Gick in på banan och ville visa henne bomförådet då hon alltid är lite spänd där, fick startsignal när jag var där så fattade galopp direkt då det kändes bra att inte ge henne så lång startstrecka att dra iväg med mig mot första hindret ;)
Dock var hon lite ofokuserad så fick trycka henne över första hindret, vilket gjorde att hon rev det, men resten av banan gick kanon och hon gick i mål med bara 4fel! Hoppade toppen fint! :)

Bosse:
100cm CR, pärlan alltså! Stressig framridning, men gick ändå in och 0:ade, hade dock inget jätteflyt utan kände mig okoncendrerad och hade dåligt tryck i honom.

100cm KM-klassen, gick in här på framhoppningen med lite hårdare ridning, alltså satte verkligen trycket i honom och han var jättefin!
Gick in på banan och hade samma känsla, hoppade 1:an-2:an, vänder upp mot trean och ska kontrollera att det är trean jag rider emot, men ser ingen siffra så jag lägger en volt och ser då att skylten har blåst ner... blir så ARG på mig själv, rider emot igen och han hoppar superfint resten av banan, som "tur" var så tappade jag trycket lite till sista hindret så han river det.
Kändes ju såklart synd, men hade ju varit ännu argare för min volt annars!
Dock var han JÄTTEFIN den här rundan, kändes pigg, posetiv och letade hela tiden hinder :)

Hjärnsläpp kan alla få, speciellt i tredje klassen, på fjärde rundan ;)


Finaste ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0