Fredagen

Lollo och jag tog oss en värdig sovmorgon innan vi åkte ut till Bosse och jag red ut på honom medans hon mockade och fixade.

Jag red bara på lägdorna runt omkring och red barbacka med padd. Maria har ju sagt att han har blivit så sjukt pigg, men jag har inte trott på henne. 
Tji fick jag då jag bara hann skritta ca 30meter innan jag höll på att åka i backen första gången för det flög upp en fågel ur busken.

Fanns så dåligt med ställen att rida så red bara upp och ner för en lägda i galopp, och hade tänkt göra det ca 4gg.
Första gången skötte han sig ganska bra, kände dock att han var på väg att bralla.

Nästa runda tog han tag i den saken och drog på en riktigt fet brall och jag fick bara hålla mig i manen och skratta.
Tredje rundan drog han på luftsprång i mitten av lägdan och försökte sticka iväg. 
Sista gången när jag vände runt så drog han iväg i världens luftsprång+spark så padden flög bak på rumpan, sedan drog han iväg i världens bockserie och jag tyckte inte att det var så kul längre...

Haha, dock saktade han snällt av varje gång vi kom längst upp, och även så sista gången så jag kunde ta bort padden och rida med den tillbaka under armen.
Dock trippade han hela vägen tillbaka till stallet och slängde sig för ytterligare en fågel så jag höll på att åka av igen..

HERREGUD säger jag bara - 14år? Skulle INTE tro det.. Och Maria har verkligen inte överdrivet..
När vi väl kom tillbaka packade vi bara ihop och drog sedan till Övik och stallade upp honom på ÖOR för helgen!


På kvällen umgick jag med världens bästa Sandra och vi var ut och jag insåg hur tråkigt Övik fortfarande är ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0